Subject: FW: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks (24EL0450, Kiisa PEJ 33kV kaablid)
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 8 Aug 2025 09:47:47 +0300

Tere

Palun registreerida mulle menetlemiseks.

Delta viit: 7.1-2/25/1228-3

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kaarel Peetmaa <[email-masked]>
Sent: Thursday, August 7, 2025 4:53 PM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Cc: Kaspar Peebo <[email-masked]>
Subject: FW: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks
(24EL0450, Kiisa PEJ 33kV kaablid)

Tere

Saadan lingi uuendatud projektile: https://we.tl/t-AqB6bxKFaO

Kaablitrass käesoleva versioon kohaselt:

*	Ristub 11240 Tõdva-Hageri teega km 3,75-3,76 (vajalik IKÕ)
*	Ristub 11342 Saku-Tõdva teega km 3,35-3,38 (ei ole Transpordiameti
kinnistu)
*	Kulgeb 11241 Kasemetsa-Kiisa tee km 0,00-0,08 kaitsevööndis

Projekti asendiplaanil leheküljed 5 ja 9, ristmeväljad 1 ja 3.

Ristmeväljad on koostatud eelduslike tehnovõrkude sügavustega ja võimalik,
et kaablite reaalsed paigaldussügavused seetõttu veel muutuvad.

---------------------------------------------------------

Lugupidamisega

Kaarel Peetmaa

Projekteerija

E-Service AS

Tel. (+372) 56 208 324

From: Kaspar Peebo <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Sent: kolmapäev, 2. juuli 2025 08:24
To: Kaarel Peetmaa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks

Hei,

Ilmselt Andra breefis sind ka selle kaeviku osas Kiisa PEJ Kajamaa
suunalise 33kV kaabeltrassi vaatest. Seal oli küsimus, et me ei täitnud
oma suundpuurimise kaevikuga seda 3m nõuet teest. Transpordiameti kirja
alusel (vt allpool), saab seda vähendada erandkorras 2 m peale. Seda
suudame me jõuba täita. Andra skeemil oli selleks vahekauguseks märgitud
2,4m.

Tervitades,

Kaspar

From: Annika Matson <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 1, 2025 11:05 AM
To: Kaspar Peebo <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks

Tere

Tulenevalt Transpordiameti juhendi
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel (2018) punktile 2.5.2 on erandkorras
aktsepteeritav minimaalne vahekaugus 2 m.

Juhul, kui soovite siiski koosoleku teha, siis andke palun märku, leiame
selle aja.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

From: Kaspar Peebo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Thursday, June 26, 2025 10:27 AM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks

Tere,

Vabandust, et viimasest kirjast on nii palju möödas, kuid viimase kirja
tulemusel oleme muutmas lähenemist ja proovime siiski läbi rääkida ka
keelduvate maaomanikega, kuna maantee äärde liikumine tähendaks kogu
trassi ulatuses puurimistöid.

Aga üks kitsaskoht meile siiski jääb, mis eeldab, et me vajaksime
Transpordiametilt erandit. Nimelt ei suuda me täita maakaabli ja 11342
Saku-Tõdva tee ristumise juures ühte Teie nõuet: puurimise avatud kaevik
on teekattele lähemal kui 3 m (see on nii ainult puurimistööde ajaks).
Hiljem kaevik likvideeritaks ja taastatakse algne olukord.

Ehk on Teil aega mingil päeval järgmisel nädalal MS Teamsi koosolekuks, et
seda küsimust täpsemalt arutada. Usun, et 30 minutiga saame selle teema
arutatud. Tegemist on ainukese kohaga, kus me ei suuda Teie kõiki nõudeid
täita.

Jään tagasisidet ootama.

Lugupidamisega,

Kaspar Peebo

Projektijuht

+372 530 28710

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kaamos.ee/> www.kaamos.ee

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 25, 2025 8:57 AM
To: Kaspar Peebo < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks

Tere

Täpsustan punkti 4. Korrigeerida palun IKÕ plaane. Nt edastatud plaanidel
POS 2 tehnovõrku ei paikne, vaid on selle kaitsevöönd. Tehnovõrgu
rajamisel riigitee maaüksusele antakse riigimaa kasutusse 1 m laiuses
tehnovõrgu horisontaalprojektsioonist (vajadusel korrigeerida IKÕ ala
laiust plaanil). Tehnovõrgu kulgemisel ühelt katastriüksuselt teisele
tuleb isikliku kasutusõiguse ala lõpetada ära 1 m kauguselt tehnovõrgu ja
katastriüksuse piiri ristumiskohast (vt juhend
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-02/Riigi
vara%20kasutamiseks%20andmine_0.pdf> Riigivara kasutamiseks andmine punkt
4.5.1).

Täpsustan punkti 2. Arvestada palun antud nõudega maksimaalsel määral,
vaba ruumi paistab olevat. Kohad, kus antud vahekaugust pole võimalik
tagada, kaaluda tehnovõrkude kinnisel meetodil paigaldamist, et mitte
kahjustada riigitee kraavi nõlvust.

Olen valmis osalema ka Teamsi koosolekul, kus saame konkreetsemalt
kitsaskohti arutada.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

From: Kaspar Peebo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, March 21, 2025 11:49 AM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks

Tere,

Tänan Teid vastuse eest.

Meie projekteerijal tekkisid mõned täiendavad küsimused seoses Teie
märkustega.

Esmalt punkti 4 osas. Projekteerija ei saa täpselt aru, et kas ta on
seletuskirjas või IKÕ plaanidel näidanud või nimetanud midagi valesti. Või
mis muudatust Te selle punkti all mõtlete?

Ja teiseks, küsimus punkti 2 osas. Meil kahjuks pole võimalik vältida
kaabli paigaldamist kraavi nõlvale. Kuna antud trass on ainuke
järelejäänud võimalik mõistlik lahendus meil oma kaabliga jõudmaks Kajamaa
külla Kiisa alajaamast, siis kas oleks võimalik antud juhul rääkida läbi
konkreetses tingimuses. Oleme valmis taastama kraavid algsesse seisukorda
ning paigaldama kaabli Teie poolt soovitud sügavusele. Meie hinnangul
peaks kraavi nõlva sisse paigaldatud kaabel olema igal juhul kraavi
sügavaimast punktist vähemalt 1 m sügavamal – sellisel juhul on tagatud
kaabli turvalisus ka siis, kui teete tulevikus enda poolt kraavi
puhastamist või taastamist. Selle algsesse seisukorda taastamise ning
sügavuse nõude on võimalik fikseerida Teie poolt väljastatavas käskkirjas
IKÕ sõlmimiseks.

Jään Teie tagasisidet ootama.

Lugupidamisega,

Kaspar Peebo

Projektijuht

+372 530 28710

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kaamos.ee/> www.kaamos.ee

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 17. märts 2025 12:19
To: Kaspar Peebo < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks

You don't often get email from  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is
important

Tere

Palun korrigeerida projekti vastavalt alltoodud märkustele:

1.	Elektrimaakaablite ja sidetrassi (edaspidi tehnovõrk)
paigaldamisel palun tagada avatud kaeviku nõuetekohane kaugus riigitee
kattest mulde nõlva puudumisel (min 3 m).
2.	Tehnovõrgu kulgemisel riigitee kraavi kõrval tagada avatud kaeviku
(sh puurimiskaeviku) kaugus riigitee kraavi nõlvast min 1 m ning truubi
otsast min 2 m. Lisada mõõtjooned.
3.	Tehnovõrgu ristumisel riigiteega nr 11240 km 3,76 tagada
puurimiskaevikute kaugus riigitee kattest min 3 m.
4.	Transpordiamet ei sõlmi Isikliku kasutusõiguse ala lepingut
tehnovõrgu kaitsevööndile, vaid katastriüksusele, millel tehnovõrk
paikneb.
5.	Transpordiamet ei ole katastriüksuse 71815:001:0003 volitatud
asutus. Palun eemaldada antud katastriüksusele kavandatud maakaabli
paigaldamise IKÕ plaanid Transpordiameti IKÕ plaanide seast.
6.	IKÕ plaanil pole vajalik kajastada lehtede jaotus, kaitsevööndit,
maapinnakõrgusi ja reljeefi kontuure (koormavad põhjendamatult joonist).
Olemasolevad tehnovõrgud ja haljastus kuvada musta värvusega. IKÕ plaani
vormistamisel palun lähtuda Transpordiameti
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-01/Isikl
iku%20kasutus%C3%B5iguse%20seadmise%20plaan%20%28n%C3%A4idis%29.pdf>
isikliku kasutusõiguse seadmise plaani näidislahendusest
7.	Edastage palun mõõtkavalised ristlõike joonised tehnovõrgu
ristumisel riigiteega.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

From: Kaspar Peebo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, March 10, 2025 3:34 PM
To: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks

Tere Annika,

Vabandan, et vastus on aega võtnud, aga meie projekteerija koostas
projekti vastavalt Teie poolt esitatud listile. Kuna failide maht on suur,
siis edastan failid OneDrive lingi kaudu:
<https://kaamosgroup-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/kaspar_peebo_kaamos_
ee/ElK_psNvZp5Okdw0RU9FEqUBhRuDhREWSOku4akbjwkIsg?e=Ih7otZ>  Kajamaa
PV_Transpordiamet

Kui on mingeid küsimusi või vajalik täiendav selgitus, võtke kohe meiega
ühendust.

Jään tagasisidet ootama,

Kaspar Peebo

Projektijuht

+372 530 28710

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kaamos.ee/> www.kaamos.ee

From: Annika Matson < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: neljapäev, 30. jaanuar 2025 16:17
To: Kaspar Peebo < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks

You don't often get email from  <mailto:[email-masked]>
[email-masked].
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification> Learn why this is
important

Tere!

1.      Palun edastage asendiplaani joonis .dwg formaadis.

2.      Märkige asendiplaani joonisele riigiteel kulgemise aadressid
(riigitee nr ja km).

3.      Asendiplaanile palun märkida ka tehnovõrgu paigaldamise sügavus ja
paigaldamise meetod.

*         Kinnisel meetodil paigaldamisel näidata ära puurimise stardi-ja
lõpukaevikud ning nende kaugus riigitee kattest, mulde nõlvast, truubist
vm teele iseloomulikust kohast.

*         Lahtisel meetodil paigaldamisel näidata ära teemaal kulgemisel
avatud kaeviku piirid ning nende kaugus riigitee kattest, mulde nõlvast,
truubist vm teele iseloomulikust kohast.

4.      Ristumisel kraaviga / truubiga tagada tehnovõrgu minimaalne
paigaldamise sügavus 1 m kraavi / truubi põhjast. Lisada asendiplaanile
vastav viide.

5.      Tehnovõrgu rajamisel arvestada Transpordiameti juhendis
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel (2018) Tabelis 1 toodud kauguste ja
sügavustega.

6.      Edastage projekti seletuskiri.

7.      Edastage isikliku kasutusõiguse plaanid, mis on vormistatud
vastaval Transpordiameti
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2025-01/Isikl
iku%20kasutus%C3%B5iguse%20seadmise%20plaan%20%28n%C3%A4idis%29.pdf>
isikliku kasutusõiguse seadmise plaani näidislahendusele.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

From: Kaspar Peebo < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Tuesday, January 21, 2025 3:26 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Taotlus riigitee kaitsevööndisse tehnovõrgu planeerimiseks

Tere,

Edastan Teile KC Energy OÜ taotluse riigitee kaitsevööndisse 33 kV
maakaabelliini planeerimiseks. Antud maakaabelliin on vajalik
päikeseelektrijaama rajamiseks Kajamaa külla Saku vallas.

Oleme valmis koos projekteerijaga tulema ühise laua taha tutvustamaks
trassi ning vajadusel leidma alternatiive.

Taotuse digikonteineris on maakaabeltrassi asendiplaan.

Jääme tagasisidet ootama.

Lugupidamisega,

Kaspar Peebo

Projektijuht

+372 530 28710

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.kaamos.ee/> www.kaamos.ee

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.